top of page

TUGASAN KEDUA

Assallamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.Hari ini saya ingin memceritakan tentang tugasan kedua yang telah diberikan oleh pensyarah saya.Antara tugasan yang diberikan adalah membuat 'creative board' berkaitan organisasi bersaiz A2 dan 'creative board' produk inovasi sendiri bersaiz A1 hasil daripada pemerhatian dan inspirasi saya sendiri.Tema yang diberi adalah bebas mengikut kreativiti sendiri.

Idea saya adalah untuk menggunakan tema Tradisional Melayu sama seperti organisasi saya yang menghasilkan baju tradisional Melayu.

Alhamdulillah,idea saya untuk membuat beg silang yang boleh dipadankan

dengan pakaian tradisional.

Ini adalah contoh clutch menggunakan songket.Clutch ini boleh dipadankan dengan pelbagai jenis pakaian tradisional.

Bedasarkan contoh diatas saya ingin membuat clutch menggunakan material yang berlainan iaitu fabrik satin tile.saya akan menggunakan motif songket yang saya akan olah menjadi dokoh.Warna yang munggkin saya gunakan adalah warna-warna sejuk seperti hijau,biru dan putih.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page